2021.06.10
- ニュース
- イベント案内
教育懇談会のご案内(お申し込み)について/Kyoto Seika University Education Roundtable Meeting for 2021(Application)
教育懇談会では、教職員との面談を通じて、学生の修学状況や進路などについて保護者の皆様に理解を深めていただく場としてご活用いただいております。ご多忙とは存じますが、この機会に是非ご参加ください。
コロナウイルス感染症防止対策のため、以前本学会場で行っていたキャリアに関する講演会と懇親会は今年も実施いたしません。但し、面談をお申込みいただいた方に学長挨拶とキャリアに関する講演会の動画配信を予定しています。
1.本学開催
日時:2021年7月3日(土)13:00~17:30【教員面談・職員面談】(12:30より受付開始)
※消毒等コロナウイルス感染症対策を万全に行ったうえで開催します。
2.オンライン開催
日時:2021年10月2日(土)【教員面談】10:00~13:00
【職員面談】13:00~17:00
※①または②どちらか1つをお選びいただき、お申し込みください。(受けられる相談内容は同じです)両日参加はできません。
<相談内容>
・所属学部教員との個人面談:学業に関すること
・担当部署の職員との個人面談:奨学金
留学
進路・就職(3,4年生のみ)
※面談は各30分とさせていただきます。人数によってはグループ面談になる可能性がございます。
<お申し込み方法>
1.本学開催はこちらからお申し込みください
申込締切日:2021年6月21日(月)
2.オンライン開催はこちらからお申し込みください
申込締切日:2021年7月15日(木)
<注意事項>
・今後の新型コロナウイルスの感染拡大状況により、予定を変更する場合があります。その場合はこちらのWEBサイトでお知らせいたします。
・当日参加はできません。ご参加される場合は必ず事前の申し込みを行ってください。
・当日の詳細については当日約1週間前にお申込メールアドレスへお知らせいたします。
・当日は新型コロナウイルス感染症防止対策のため、情報館の利用はできません。
・郵送の案内では学部ごとに受付時間を設定すると記載しておりますが、全学部同じ時間に受付を設定することとなりました。
・お申し込み後にやむを得ず、出席できなくなった場合は、以下のお問い合わせ先まで必ずご連絡いただきますよう、よろしくお願いいたします。
・当日はマスク着用のご協力をお願いいたします。インターネットから回答ができない場合は、下記連絡先までメールにてお問い合わせください。
Kyoto Seika University holds an Education Roundtable Meeting every year as a joint project of the Parents Association and the university. This is an opportunity for parents and guardians to deepen their understanding of the student’s academic situation and career path through discussions with the faculty and staff. Please take this opportunity to join us.
In order to prevent the spread of the new COVID19, lecture on carrier support and the reception that we used to hold at the conference venue has been cancelled this year. However, we are planning to provide a video of the President’s greeting and the lecture on carrier support to those who have applied for the meeting.
<Content Information>
1.At the University / July 3, 2021 ( Sat ) 13:00 – 17:30
2.Online / October 2, 2021 ( Sat ) 10:00 – 13:00【Faculty Meeting】
13:00 – 17:00【Staff Meeting】
Please choose either ① or ②to apply. The consultation is the same. Cannot attend both days.
Consultation Contents:
Faculty Meeting: Academic matters
Staff Meeting: Scholarships
Study abroad
Career paths and employment (Only 3rd and 4th grades.)
*Meetings are 30 minutes each. Depending on the number of applicants, there is a possibility that the meeting will be changed to a group meeting.
<How to Apply>
1.At the University → Please Enter HERE!
Deadline: June 21 ( Mon.)
2.Online → Please Enter HERE!
Deadline: July 15 ( Thu.)
<Attentions>
・Participation on the day without application is not allowed. Please make sure to register in advance if you plan to attend.
・The details of the day will be sent to your e-mail address approximately one week before the day of the event.
・To prevent the spread of the COVID19, Library “Joho-kan” will not be available on the day.
・The meeting will be held in Japanese only. If you have any questions in other languages, please contact us anytime via e-mail.
If you are unable to receive a response via the Internet, please send an email to us at the contact information below.